Meniu Închide

Marketing online

Ce este marketingul online?

Marketingul online este practica de a folosi canalele bazate pe web pentru a răspândi un mesaj despre marcă, produsele sau serviciile unei companii către potențialii clienți. Metodele și tehnicile utilizate pentru marketingul online includ e-mail, social media, publicitate afișată, optimizare motor de căutare, Google Ads și multe altele. Obiectivul marketingului este de a ajunge la potențiali clienți prin canalele unde își petrec timpul citind, căutând, cumpărând și socializând online. Există multe avantaje și provocări ale marketingului online, care folosește în primul rând mijloace digitale pentru a atrage și converti vizitatori virtuali în clienți.

Înainte de apariția canalelor de marketing online, costurile pentru comercializarea produselor sau serviciilor erau deseori costisitoare și dificil de măsurat. Gândiți-vă la campaniile de anunțuri TV, care sunt măsurate pe grupuri de consumatori pentru a determina nivelurile de conștientizare a mărcii. Aceste metode tradiționale nu sunt adecvate pentru experimentarea controlată.  Astăzi, oricine are o afacere online poate participa la marketingul online prin crearea unui site web și realizarea campaniilor. Produsele și serviciile de marketing au capacitatea de a experimenta optimizarea pentru a regla eficiența și rentabilitatea campaniilor.

Beneficiile marketingului online

Un beneficiu esențial al utilizării canalelor online pentru comercializarea unei afaceri sau a unui produs este capacitatea de a măsura impactul oricărui canal, precum și modul în care vizitatorii dobândiți prin diferite canale interacționează cu un site web. Dintre vizitatorii care se transformă în clienți plătitori, se poate face o analiză suplimentară pentru a determina care canale sunt cele mai eficiente pentru atragerea de clienți valoroși.

Analiza vă poate ajuta să determinați următoarele:

  • Ce canale de marketing online sunt cele mai rentabile pe baza ratei de conversie a vizitatorilor.
  • Ce canale sunt eficiente pentru obținerea unor clienți care determină achiziții repetate.
  • Ce grupuri de clienți prezintă un comportament puternic de implicare și un potențial ridicat de achiziție.

Există o serie de instrumente care pot fi utilizate pentru a construi și a menține un program de marketing online:

Marketing prin e-mail
Social Media
Optimizarea motoarelor de căutare (SEO)
Publicitate afișată
Marketingul motorului de căutare (SEM)
Optimizarea site-ului web
Marketing de conținut
Marketing video
Managementul relațiilor cu clienții (CRM)
Sistem de gestionare a conținutului (CMS)
Publicitate plată pe clic (PPC)
Marketing afiliat









Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *